Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autorská kniha jako zdroj muzejní edukace
Nyklasová, Anna ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Francová, Sylva (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na využití autorských knih v edukačním prostředí. Teoretická část se zabývá definicí muzejní pedagogiky. Věnuje se vztahu mezi galerií a školou a vyčleňuje principy galerijní a muzejní edukace. Dále popisuje pracovní náplň muzejního pedagoga. Důraz bude kladen také na problematiku pojetí autorské knihy. Teoretická část se dále zabývá tvorbou edukačních materiálů a jejich následnou analýzu vybraných kulturních institucí. Analýza je provedena u aktuálních učebnic a pracovních listů ze vzdělávacích obrů výtvarné výchovy a českého jazyka a literatury. Současně vymezuje jejich aktuální pojetí. V praktické části se práce zabývá tvorbou autorské edukační knihy, která vychází z poznatků teoretické části. KLÍČOVÁ SLOVA Muzejní edukace, edukační kniha, edukační program, vzdělávací cíl, didaktická struktura obsahu, autorská kniha
Práce s Čapkovou Noetickou trilogií na SŠ
Skorkovská, Markéta ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi práce s dílem Karla Čapka ve výuce literatury na střední škole. Její podstatou je ověření navržených aktivit v praxi a reflexe dosažených výsledků. Výchozími díly pro navržené aktivity jsou Hordubal, Povětroň, Obyčejný život. Společným cílem aktivit je umožnit žákům přímý kontakt s literárním dílem a jeho interpretace přitažlivým a pochopitelným způsobem. Závěry práce jsou odvozeny z výsledků činností, pozorování a reflexí žáků. Navržené aktivity zdůvodňuji dílčími cíli, které jimi chci naplnit, v reflexích hodnotím jejich průběh a naplnění cílů.
Nová koncepce rekvalifikačního vzdělávacího programu oboru Kadeřník
Rudolfová, Radka ; Marinková, Helena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Cílem bakalářské práce je zpracování vlastního návrhu vzdělávacího programu pro žadatele o rekvalifikační kurz pro obor Kadeřník, jehož součástí bude vše, co profesionální kadeřník má znát a ovládat. Bakalářská práce je dělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se dále člení na dvě části: okruh významu kadeřnického oboru v minulosti a v současné době, dále jsem se zaměřila na vzdělávací cíle oboru, průběh výuky, na praktické vyučování. Druhý okruh se zabývá vzděláváním dospělých, rekvalifikací a dílčí kvalifikací. Praktická část zahrnuje vlastní návrh nové koncepce rekvalifikačního vzdělávacího programu oboru kadeřník a dotazníkové šetření, jehož respondenty jsou účastníci rekvalifikačního kurzu. Klíčová slova kadeřník, rekvalifikace, vzdělávací cíl, vzdělávání dospělých
Domácí vzdělávání
Pumrová, Noemi ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Cílem práce je vymezit pozici domácího vzdělávání v českém prostředí a diskutovat jeho úspěšnost v naplňování obecných výchovně vzdělávacích cílů. Z toho důvodu se teoretická část věnuje nejprve obecně vzdělávacím cílům a jejich oficiálním formulacím v České republice a dále pak domácímu vzdělávání a jeho možnostem při naplňování těchto cílů. Přičemž jsou za klíčové považovány tyto oblasti: rodina jako prostředí, kde se odehrává výuka, současná legislativa, individualizace, socializace a přestup z domácího vzdělávání do školního vzdělávání. Poslední jmenovaná oblast je více rozebrána ve výzkumné části práce, v níž jsou uvedena vyjádření absolventů domácího vzdělávání získaná prostřednictvím dotazníku. Ve svém celku práce nabízí netradiční pohled na vzdělávání jako takové a přináší konkrétní rady pro rodiče, žáky i učitele. KLÍČOVÁ SLOVA domácí vzdělávání, škola, rodina, individualizace, socializace, vzdělávací cíl, změna
Práce s Čapkovou Noetickou trilogií na SŠ
Skorkovská, Markéta ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi práce s dílem Karla Čapka ve výuce literatury na střední škole. Její podstatou je ověření navržených aktivit v praxi a reflexe dosažených výsledků. Výchozími díly pro navržené aktivity jsou Hordubal, Povětroň, Obyčejný život. Společným cílem aktivit je umožnit žákům přímý kontakt s literárním dílem a jeho interpretace přitažlivým a pochopitelným způsobem. Závěry práce jsou odvozeny z výsledků činností, pozorování a reflexí žáků. Navržené aktivity zdůvodňuji dílčími cíli, které jimi chci naplnit, v reflexích hodnotím jejich průběh a naplnění cílů.
Nová koncepce rekvalifikačního vzdělávacího programu oboru Kadeřník
Rudolfová, Radka ; Marinková, Helena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Cílem bakalářské práce je zpracování vlastního návrhu vzdělávacího programu pro žadatele o rekvalifikační kurz pro obor Kadeřník, jehož součástí bude vše, co profesionální kadeřník má znát a ovládat. Bakalářská práce je dělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se dále člení na dvě části: okruh významu kadeřnického oboru v minulosti a v současné době, dále jsem se zaměřila na vzdělávací cíle oboru, průběh výuky, na praktické vyučování. Druhý okruh se zabývá vzděláváním dospělých, rekvalifikací a dílčí kvalifikací. Praktická část zahrnuje vlastní návrh nové koncepce rekvalifikačního vzdělávacího programu oboru kadeřník a dotazníkové šetření, jehož respondenty jsou účastníci rekvalifikačního kurzu. Klíčová slova kadeřník, rekvalifikace, vzdělávací cíl, vzdělávání dospělých
Plánování a realizace vzdělávacího obsahu třídního vzdělávacího programu
KUBŮ, Marta
Práce se zabývá plánováním a realizací třídního kurikula, které je součástí každé mateřské školy. v teoretické části je charakterizováno současné předškolní vzdělávání, jeho podmínky, cíle a specifika vzdělávacích strategií. Následují teoretická východiska k projektování pedagogické práce. v praktické části je vypracován a realizován čtyřmě-síční třídní vzdělávací program, výzkumné šetření je zaměřeno na zjištění rozdílů mezi plánovaným a realizovaným třídním kurikulem. v závěru jsou získané informace využity pro návrhy k optimalizaci plánování pro tuto třídu mateřské školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.